środa, 6 października 2010

Dlaczego to wszystko tak wygląda??
Ostatnio oglądałem w telewizji TVP jedno z wydań programu „Misja Specjalna”. Emitowany on był 28 września br. W czasie całego jego trwania na plecach czułem olbrzymie ciarki. Dlaczego życie chorych na białaczkę jest tak utrudniane. Czy nie wystarczy, że sama choroba z jaką przyszło nam się zmierzyć jest bardzo ciężka, to czy jeszcze ktoś musi nam je komplikować. Dlaczego jeśli mamy szansę na szybszy przeszczep procedury pobierania komórek są tak niepotrzebnie komplikowane? Przecież na te badania jest co rok przeznaczana z budżetu państwa określona kwota pieniędzy, która nie jest nieograniczona. Dlaczego polski dawca oddając tak cenną rzecz jak szpik czy komórki, które są dla nas bardzo często jedyną szansą na dalsze życie musi jechać do innego kraju, aby uratować Polakowi życie. Przecież to wydłuża i tak niejednokrotnie długi okres wyczekiwania. Sam jestem przykładem tego, że każdy dzień oczekiwania jest na wagę naszego życia. Dodatkowo na pewno procedury, które wykraczają poza granice naszego państwa są nie tylko bardziej czasochłonne ale i o wiele droższe o tych, które odbywają się tylko w Polce. O tym wszystkim można usłyszeć (i zobaczyć) z ust czołowych polskich hematologów w tym programie. Oto link do audycji o której mówię:
Po jej obejrzeniu wróciłem również do programu z tej samej serii mówiącego o tej samej sprawie i emitowanego przed wakacjami tj. 30 czerwca br. Wszystkich, którzy są zaciekawieni tym programem odsyłam pod adres:
Ja jestem tym wszystkim bardzo wstrząśnięty i tym bardziej dziękuję Bogu, że moja walka zakończyła się sukcesem mimo wielu przeciwności jakie mnie spotkały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz