piątek, 5 sierpnia 2011

Tak na marginesie

Ostatnio mam nadwyżkę wolnego czasu więc w głowie zbiera mi się wiele myśli. Kiedy w lipcu dowiedziałem się o kolejnej wznowie wszystko w moim wnętrzu krzyczało "Boże dlaczego!!!! Czy kiedyś ten koszmar wreszcie się skończy i będę mógł odetchnąć spokojnie i bez obaw? Tak bardzo chciałem zastosować się do sloganu "Boże zatrzymaj świat ja wysiadam". Chciałem aby to wszystko okazało się być tylko koszmarnym snem. Ostatnie pięć lat upłynęło mnie i mojej rodzinie pod znakiem szpitali i czyjejś ciężkiej choroby. Bo tylko jeden 2008 rok był okresem w miarę spokojnym. Staram się w tym wszystkim dostrzec jakiś głębszy sens. Dlaczego jedna rodzina musi przechodzić przez tak wiele złych rzeczy. Wiem, że dobry Bóg daje nam tylko taki krzyż jaki jesteśmy wstanie unieść (ile jeszcze jest pokładów sił może się znaleźcć w tak wychudzonym człowieku jak ja :o) ). Mam jednak wielką nadzieję, że za jakiś czas i do mnie uśmiechnie się los, a całą tę historię będzie można będzie podsumować bajkowym stwierdzeniem "i żyli długo i szczęśliwie". Nie pozostaje mi nic innego jak gorąco w to wierzyć i gorliwie się o to modlić. Wszystkim, którzy wspierają mnie i moich najbliższych dobym słowem i modlitwą chcę serdecznie podziękować. Jestem za to niezmiernie wdzięczny. Ta świadomość dodaje mi sporo sił a z trudnymi rzeczami łatwiej walczy się mając wsparcie całej armii życzliwych osób.

13 komentarzy:

  1. Część ludzi nie zdaje sobie sprawy, jakie to szczęście być zdrowym. Zamartwiają się błahostkami, pryszczem na nosie, zmarszczką na czole, "krzywym" uśmiechem znajomego,rysą na samochodzie, korkiem na drodze, niewygodnym łóżkiem na wczasach itp. Życzę Tobie tylko takich "zmartwień ".Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi Kubo, jestem myślami z Tobą,doskonale Cię rozumiem, ja też w trudnych chwilach czułam ogromne rozgoryczenie,żal,że moją rodzinę dotknęła ciężka choroba. A było to, wówczas, kiedy mój młodziutki Syn zachorował na chorobę nowotworową. Wiem, co to piekło leczenia, ale było to konieczne do wyzdrowienia.Wiara,że zwyciężysz jest najważniejsza, bo walczysz nie tylko dla siebie, ale i dla swoich bliskich. Wytrwaj w tej wzmacniającej chęci do życia.Jesteś silny, na pewno dasz radę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczęść Boże
    Ja też się za Ciebie będę modliła.
    Św.Jude Tadeusz na pewno nas wysłucha.
    Litania do św. Judy Tadeusza

    Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson.
    Chryste usłysz nas, Chryste wysłuchaj nas.
    Ojcze z nieba Boże - zmiłuj się nad nami.
    Synu Odkupicielu świata Boże - zmiłuj się nad nami.
    Duchu Święty Boże - zmiłuj się nad nami.
    Święta Trójco, Jedyny Boże - zmiłuj się nad nami.

    Święta Maryjo, módl się za nami
    Św. Boża Rodzicielko,
    Królowo Apostołów,
    Św. Judo Tadeuszu,
    Św. Judo, chwalebny Apostole,
    Św. Judo, gorliwy wyznawco,
    Św. Judo, prawdziwy przyjacielu Chrystusa,
    Św. Judo, wierny sługo Boży,
    Św. Judo, na opowiadanie Ewangelii powołany,
    Św. Judo, niezmordowany głosicielu słowa Bożego,
    Św. Judo, miłość Bożą w duszach ludzkich rozniecający,
    Św. Judo, w obronie wiary św. śmiało występujący,
    Św. Judo, przykładem życia chrześcijańskiego będący,
    Św. Judo, prześladowanie dla wiary św. cierpiący,
    Św. Judo, krwią swoją wiarę św. stwierdzający,
    Św. Judo, szczególny Patronie w sprawach trudnych i beznadziejnych,
    Św. Judo, Orędowniku możny,
    Abyśmy z grzechów naszych powstali,
    Abyśmy szczerze pokutowali,
    Abyśmy w służbie Bożej gorliwymi byli,
    Abyśmy w cnocie postępowali,
    Abyśmy w jedności i zgodzie żyli,
    Abyśmy w wierze niezachwianie trwali,
    Abyśmy nigdy zwątpieniu nie ulegli,
    Abyśmy nigdy w rozpacz nic wpadli,
    Abyśmy błądzących na drogę prawdziwą sprowadzali,
    Abyśmy sami od jedności Kościoła Katolickiego nie odstąpili,
    Abyśmy od wszelkich niebezpieczeństw duchowych uwolnieni byli,
    Abyśmy po przejściu życia doczesnego z Tobą się połączyli.

    Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata - przepuść nam, Panie
    Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata - wysłuchaj nas, Panie
    Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata - zmiłuj się nad nami, Panie.

    Chryste usłysz nas, Chryste wysłuchaj nas
    Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kubo,tym razem się uda,napewno!Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chłopaku, wierząca nie jestem, więc się nie pomodlę, ale wierzę, że gdzieś we Wszechświecie jest jakaś siła sprawcza (może właśnie ta siła sprawcza to Bóg? nie wiem...), która nie pozwoli, żeby krzywda Ci się stała.
    Dzielny jesteś, masz wiarę, masz wsparcie, dasz rade!
    A ja podziwiam. Kurczę, tyle mocy, żeby przez to wszystko przebrnąć... Szok.
    Pozdrowienia! I rychłego ozdrowienia!

    Tas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy, modlitwa do sw. Judy nie ma najmniejszego sensu. On nie zyje i na pewno Cie nie uslyszy. Tylko modlitwa do Stworcy ma sens. Tylko Stworca moze nam pomoc, On nas naprawde slyszy i wie co sie dzieje w naszych sercach.

    @White_man
    "Dlaczego jedna rodzina musi przechodzić przez tak wiele złych rzeczy."

    Zycie na ziemi jest testem i dlatego doswiadczamy roznych trudnych sytuacji. A czasami te trudne doswiadczenia sa blogoslawienstwem i znakiem, ze moze powinnismy cos w naszym zyciu zmienic.

    OdpowiedzUsuń
  7. Codziennie zagladam na Twojego bloga i wyczekuje dobrych wiadomosci, musi byc dobrze i na takie wiadomosci czekamy tu wszyscy.
    Miales sil na tyle , to jeszcze na pewno masz ta sile na jeszcze troszeczke, wytrzymasz , jestes silny.
    ZDROWIA !

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzymam kciuki za dobre samopoczucie w trakcie chemii i za to byś nie tracił sił.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytalam od poczatku Twoj blog. Tyle cierpienia i teraz znow. Lzy naplynely kilkakrotnie do moich oczu i moje slowa do Boga,
    Boze, Boze nasz.
    Co mozna zrobic? Boze czy cos mozna zrobic?
    Moge sie pomodlic.
    Pomodle sie do Boga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Do Anny, co za uogólnienie "życie na ziemi jest testem....",a raczej okrutne stwierdzenie. Kto nas testuje, po co, to naprawdę nie ma sensu. Kiedy moja Rodzina przechodziła bardzo trudne chwile i kiedy nieomal waliłam głową w mur, ktoś powiedział,że cierpienie, to tajemnica. Tylko,że zwykły człowiek nie ma ochoty godzić się na cierpienie, na strach...., buntuje się, chce wiedzieć dlaczego został powołany do istnienia i musi się męczyć. A np taki pijaczek ma wszystko daleko i nie wie ,co to ciężka choroba albo ten bogaty, co używa życia, ma pieniądze, wiele związków i o cierpieniu, wie tyle, co kot napłakał.Ja doskonale rozumiem pytanie Kuby, ale najważniejsze ,żeby nie pytać o to, nie roztrząsać, ale skoncentrować się na sobie, na leczeniu. Mnie w chorobie podtrzymywały przykłady osób, które wyszły z ciężkiej choroby i dały świadectwo swojej duchowej siły.Dasz radę Kubo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Romachej, testuje nas Stworca. Testuje nas w jaki sposob bedziemy postepowac w trudnych momentach zycia, a takze tych w ktorych wiele osiagamy, jestesmy zdrowi i mamy pieniadze. Jestesmy testowani caly czas i po smierci odpowiemy za to co zrobilismy z kazda minuta zycia i dostaniemy za wszystko zaplate. Ja tez zadawalam sobie pytanie dlaczego cierpie, dlaczego sie urodzilam, dlaczego te wszystkie zle rzeczy ciagle mnie spotykaja. Bardzo chcialam poznac odpowiedzi na te pytania, ich brak doprowadzal mnie prawie do szalenstwa. Odpowiedz, ze jestesmy tu na ziemi i musimy cierpiec poniewaz pierwsi ludzie zgrzeszyli napawala mnie frustracja.

    I znalazlam... odpowiedzi dala mi najstarsza religia swiata - islam.

    67:1-2
    Błogosławiony niech będzie Ten, w którego ręku jest królestwo - On jest nad każdą rzeczą wszechwładny! -
    Który stworzył śmierć i życie, aby was doświadczyć, aby wiedzieć, który z was jest lepszy w działaniu; - On jest Potężny, Przebaczający!

    8:28
    I wiedzcie że wasze dobra i wasze dzieci są pokuszeniem i że u Boga jest nagroda ogromna. [tlum. J. Bielawski]
    (zamiast pokuszeniem powinno byc "testem"
    http://www.al-quran.info/?x=y#&&sura=8&aya=28&trans=en-yusuf_ali,pl-jozef_bielawski&show=both,quran-uthmani&ver=2.00)

    51:56
    I stworzyłem dżiny i ludzi tylko po to, żeby Mnie czcili.

    2:155
    My doświadczymy was nieco strachem, głodem i utratą dóbr, życia i owoców. Głoś radosną wieść cierpliwym!
    Tym, którzy - kiedy dosięgnie ich nieszczęście -mówią: "Zaprawdę, do Boga, i zaprawdę, do Niego powrócimy!"
    Oto ci, nad którymi jest błogosławieństwo ich Pana i miłosierdzie! Tacy są prowadzeni drogą prostą!

    Czasami ciepienie jest niesamowitym blogoslawienstwem... przez prawie dwadziescia lat wydawalo mi sie ze moje zycie bylo jednym wielkim pasmem cierpienia, a teraz dziekuje Stworcy za nie, bo wiem ze gdyby nie ono nie bylabym tym kim jestem teraz i byc moze nie poznalabym prawdy. Troche czasu to trwalo zanim zrozumialam, ze nie Jezus, jego matka, swieci czy anioly moga zmienic moje zycie a tylko i wylacznie Jedyny Bog- Stworca wszechswiata.
    Poznalam islam i dzieki niemu moje zycie niesamowicie sie odmienilo... to tak jak przejscie z ciemnego pokoju pelnego mebli o ktore sie ciagle potykalam do pokoju zupelnie oswietlonego. Nie moge powiedziec, ze teraz zupelnie nie mam problemow, ale moje zycie stalo sie znacznie latwiejsze. Zawsze gdy prosze o pomoc w trudnych sytuacjach dostaje ja. To jest naprawde niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem, czy osoba pijaca duzo alkoholu naprawde nie ma problemow i nie cierpi. Czasami jak czlowiek zacznie rozmawiac z innymi to okazuje sie, ze oni rowniez bardzo bardzo cierpia. Co sie tyczy tych bogatych uzywajacych zycia... mozliwe ze przez jakis czas ich zycie bedzie zabawa, ale za wszystko beda musieli potem zaplacic.

    57:20
    Wiedzcie, że życie tego świata jest tylko grą, rozrywką i próżną ozdobą; jest tylko rywalizacją o sławę; jest rywalizacją w wielkości majątku i liczbie dzieci. Jest ono podobne do deszczu obfitego: ożywiona roślinność budzi podziw niewiernych; potem ona więdnie i widzisz, jak żółknie, następnie obsycha i łamie się. A w życiu ostatecznym - kara straszna lub przebaczenie od Boga i zadowolenie; tymczasem życie tego świata jest tylko złudnym używaniem.

    45:21
    Czy ci, którzy popełniają złe czyny, sądzą, że My będziemy ich traktować tak jak tych, którzy wierzą i którzy pełnią dobre dzieła, że jednakowe będzie ich życie i ich śmierć? Jakże źle oni rozsądzają!

    2:86
    Oto są ci, którzy kupili życie tego świata za życie ostateczne. Nie będzie im zmniejszona kara i nie otrzymają żadnej pomocy.


    Bog zeslal lekarstwo na wszystkie choroby*. Nie ma chorob nieuleczalnych. Malo tego, lekarstwa od Boga sa bardzo skuteczne i nie maja zadnych dzialan niepozadanych a Bog dal takie samo do bycia zdrowym zarowno biednemu Afrykanczykowi jak i bogatemu i/lub posiadajacemu ubezpieczenie zdrowotne Europejczykowi poniewaz lekarstwa od Stworcy sa bardzo tanie lub sa dostepne za darmo.
    Tak wiec trzeba prosic Jedynego Boga o pomoc, byc wdziecznym za wszystko co sie otrzymuje kazdego dnia i cierpliwym a On nas wyslucha.

    *http://www.searchtruth.com/searchHadith.php?keyword=disease+cure&translator=3&search=1&book=&start=0

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuba zaglądam na twojego bloga, mam nadzieję, że wyzdrowiejesz. Mój chłopak też poważnie choruje i wiem, ile sił trzeba by wspierać chorą osobę, dlatego życzę dużo tych sił Tobie i Twojej żonie! Jestem sercem z Wami. Justyna z okolic Krosna

    OdpowiedzUsuń